“”

EKOGİRİŞİM HAZİRAN 2017 BİZDEN HABERLER

Herkes kendi kanalını kuruyor

Bodrum’da başladığı girişimcilik macerasını 2009 yılında İstanbul’a taşıyan Servet Akçaalan, Clouplay projesiyle sadece beş dakikada herkesin kendi platformunu veya televizyon kanalını kurmasına imkan tanıyor. Şimdi de Clouplay’i yurtdışına açmaya hazırlanan Akçaalan, Almanya, İngiltere, Arabistan, Azerbaycan, Türkmenistan ile görüşmeler yürütüyor.

Patent konusunda destek aldı Akçaalan, Garanti Partners ve BUBA’nın büyük desteğini görmüş. Garanti Bankası’yla yeni nesil altyapıyı geliştirirken birlikte çalışmak ve yeni nesil satın alma teknolojileri geliştirmek isteyen girişimci, Garanti Bankası ile kurdukları diyalog sayesinde yeni nesil teknolojileri anlatma imkânı bulduklarını söylüyor. Akçaalan’ın destek aldığı diğer bir konu ise patent değerlemesi olmuş. Türkiye’de patent ve patent değerlemesi konusunda bir yapı olmadığını söyleyen Akçaalan, “Bu olanağı Garanti Partners ve BUBA ile bulduk. Bunun yanı sıra her gün gerçekleştirdiğimiz canlı yayınlarımız için Garanti Partners içerisinde bulunan ofisimizde her türlü altyapı ve stüdyo desteğimiz karşılanıyor” diyor.

Dünyada 1 milyardan fazla insan online video izliyor. Bu oran Türkiye’de daha da yüksek. Her iki evden birinde internet var ve internet kullananların yüzde 94’ü video izliyor. 2017’de bu oranın daha artması bekleniyor. Haliyle bu sektör son dönemde girişimcilerin markajına girmiş durumda. Potansiyeli gören isimlerden biri de Servet Akçaalan. Girişimcilik hayatına eşi Gürhan Şen ile birlikte 2002 yılında kurduğu Bodrum Net İnternet Bilişim Sistemleri ile başlıyor. Bodrum Online Gazetesi, Bodrum FM ve Bodrum TV’yi kuran Akçaalan, Türkiye’de ilk interaktif web sitelerinin hazırlanması, masa üstü dergilerin ve yayınların dijitalleştirilmesi gibi birçok yenilikçi projeye imza atıyor. Eşinin yazılım ve medya teknolojilerindeki ve kendisinin medya, pazarlama, prodüksiyon, işletme sektöründeki tecrübelerinin bir araya gelmesiyle işler büyümeye başlıyor. İnternet ve teknolojileri alanında daha da ilerlemek isteyen Akçaalan, Bodrum’da aradığı iş ortamını bulamıyor. Bodrum’da şirketlerin interaktif web sitelerini yaptıkları dönemde yaşadıkları zorlukları şöyle anlatıyor Akçaalan: “Firmaların internet sitesi yaptırmaya yeni yeni başladığı bir dönemdi. Siteyi yaptıracak içerikleri istediğimizde bize siz bir şeyler yazarsınız diyorlardı. Birçok firmanın web sitesinin içeriklerini birlikte oluşturduk.

Aslında ilk girişimi yanlış yerde yaptığımı bir müddet sonra anladım. Çünkü benim verdiğim hizmetler aslında büyük şirketlerin ihtiyacı olan hizmetlerdi. Bodrum gibi sadece altı ay iş yapan bir yer için ihtiyacın çok üstünde çözümler üretiyorduk. Bu benim girişimcilikte bedelini ödeyerek öğrendiğim bir tecrübe olmuştur.”

2009’da İstanbul’a geldi
Akçaalan, bu deneyimlerin ardından ekosistemin merkezine yani İstanbul’a yerleşmeye karar veriyor. 2009 yılında taşındığı İstanbul’un farklı olanaklar sunduğunu söyleyen Akçaalan, “Benim için fuarlar ve çeşitli organizasyonlar için geldiğim İstanbul, hayatımı devam ettireceğim bir yer olmuştu” diyor.

Geçmişteki yaptığı işler sebebi ile yayıncıların yaşadığı altyapı sorunlarını ve sıkıntılarını çok iyi bilen Akçaalan, bunlara çözümler bulmak için ICMs İnteraktif Cloud Media Sistemleri’ni kurmaya karar veriyor. Ardından bu alana yönelik farklı projeler gündeme gelmeye başlıyor. Böylece Clouplay projesi ortaya çıkıyor. Clouplay, etkileşimli video pazarlama platformu kurma, kanal kurma ve canlı yayın yapabilme gibi hizmetleri ek çatı altına toplayabilen ve çok daha düşük maliyetle ve yüksek kalitede sunabilen bir video yönetme ve barındırma hizmeti. Bu proje yayıncıların internet kullanıcılarına internet kullanıcılarının yayıncılara çok hızlı ulaşıp, Cloud içinde kendi online rejisinde kanalını yönetebileceği bir sistem oluşturmalarını sağlıyor. Bu proje için mevcut teknolojilerden 20 kat daha iyi görüntü sıkıştırabilecek yazılım ve donanım geliştirdiklerini söyleyen Akçaalan, “İçerik kiralayabileceğin, televizyon kanalları ekleyebileceğin ve bu kanalları tanıtıp satabileceğin bir video yayın platformunu, Smart TV, Web TV ve IPTV gibi altyapılara, yazılımcıya gerek olmadan kurup yönetebiliyorsun” diyor. Bu sistem sayesinde herkes sadece beş dakikada kendi platformunu veya televizyon kanalını kurabiliyor. Şirketin kendi patentli donanım ve yazılımları sayesinde 1 megabit internet bağlantısı ile HD kalitesinde yayını yapılabiliyor. Milyonlarca dolarlık yatırıma ihtiyaç duymadan internetin olduğu her yerden tüm dünyaya webtv, mobiltv, smarttv gibi multi platform ve sosyal medya entegrasyonlu yayın imkanı sunuyor. Hızlı, kolay, interaktif, her şey dahil bir sisteme sahip olup milyonlarca izleyiciye anında canlı yayın yapabileceğini söyleyen Akçalaan, “Cloubox donanımı yayın aracı ve reji masrafı olmadan canlı yayın yapıp konser, konferans, eğitim gibi içerikleri anında izleyicilere ulaşmasına olanak tanıyor. En çok kullanılan Facebook, Youtube ve Younow gibi birçok platforma aynı anda canlı yayın yaparak videolar arası reklam alarak gelirini artıma imkânı buluyorsun” diyor. Akçaalan’ın diğer projesi ise Tivuu Medya. Bu platform üzerinden fenomenler ve büyük organizasyonların multiplatform yayınları ve prodüksiyonları organize ediliyor. Bu proje üzerindeki çalışmalarda devam ediyor.
Yatırım turu başlıyor. Şu an için sadece Türkiye’de hizmet veriliyor. Yurt dışında Almanya, İngiltere, Arabistan, Azerbaycan, Türkmenistan ile görüşmeler devam ediyor. 2017 sonunda Amerika’da şirket kurarak orada hizmet vermeyi planlıyor. Bugüne kadar herhangi bir yatırım alınmış değil. Kendi öz sermayesi ve müşteri gelirleriyle finansman ihtiyacını çözdüklerini söyleyen Akçaalan, yurt içinde ve yurt dışında yatırımcı görüşmelerinin devam ettiğini belirtiyor. Şirket, kısa bir süre önce İstanbul Şehir Üniversitesi’nden 7 milyon dolarlık değerleme raporu aldı. İTÜ, Özyeğin Üniversitesi, Şehir Üniversitesi ve İstanbul Invest bünyesinde İngiltere’ye gidecek 20 firma arasında olduklarınısöyleyen Akçaalan, İngiltere ile yatırım turunu başlatacaklarını belirtiyor.